Design marki jako element konieczny strategii marketingowej
Obecnie na rynku dostępnych jest szerokie spektrum ugruntowanych marek. Ponadto w zasadzie codziennie powstają zupełnie nowe, których celem marketingowym jest przebić się do potencjalnego odbiorcy i ugruntować kanały dystrybucyjne. Jednym z największych nieporozumień dotyczących początkowego budowania świadomości marki i brandingu jest postrzeganie designu oraz oryginalnego wzornictwa jako czegoś, co po prostu wypada dodać.
Prawda jest jednak zupełnie inna. Wygląd gotowego produktu bądź forma sprzedaży konkretnej usługi są niezwykle istotne. Prawda jest taka, że większość potencjalnych odbiorców to wzrokowcy. W praktyce oznacza to, że osoba trzecia pierwsze wrażenie wyrobi sobie w około 5 sekund po zobaczeniu warstwy wizualnej strony internetowej lub opakowania produktu. Design brandu powinien być atrakcyjny oraz oryginalny pod kątem projektu. Dzięki temu na pewno przyciągnie wielu kupujących. W jaki sposób kreuje się świadomość poprzez wzornictwo marki? Jakie wymierne profity przyniesie skuteczne wykreowanie brandu? Tego dowiesz się z treści niniejszego artykułu!
Spis Treści
Marka naturalnym środowiskiem w świadomości kupującego
W jaki sposób można określić brand zagnieżdżony w umyśle odbiorcy? Najprościej jest opisać go jako efekt strategii marketingowej będący mieszanką skojarzeń związanych ze wszystkimi elementami składowymi oferty. Klient wie czego może oczekiwać ze strony firmy, a także jakie korzyści otrzyma potencjalnie dokonując zakupu produktu lub usługi. Tym samym identyfikuje się nie tylko z marką, ale i wytwarza w sobie w pewien sposób lojalność. Wie, że kupując od tego producenta ma pewność, że jego inwestycja będzie w 100% skuteczna i przyniesie mu upragnione benefity. Tutaj warto posłużyć się konkretnym przykładem designu. W skład wchodzi oznakowanie, logo, a także unikalny projekt, który od razu budzi skojarzenie z danym usługodawcą.
Załóżmy, że zawodnik startujący w dyscyplinie sportów walki utożsamia się z konkretną marką i podobają mu się stylistycznie ubrania, w których występuje. Będzie on bardziej chętny do zakupu całego setu, zamiast np. pojedynczej koszulki. Jeśli w tym aspekcie dojdzie spójność pod względem kroju, a także odpowiednia komunikacja z tym klientem, to poczuje się on wyjątkowy i doceniony nosząc produkt danego brandu. Przez to w dalszym rozrachunku będzie chętniejszy do jego zakupu. Dodatkowo szczególnie pod kątem wspomnianej dziedziny np. jeśli ubranie wykazuje dobre parametry i spełnia jego oczekiwania.
Dlaczego warto zainwestować w oryginalne wzornictwo marki?
Z dość oczywistej przyczyny. Unikalny, atrakcyjny estetycznie design zaciekawi do zakupu, a w dalszej perspektywie utrzyma odbiorcę w obrębie danej marki. Ponadto klient wykorzystując produkty lub nosząc je na sobie będzie również promował markę. Jeśli jej element oferty prezentuje się unikatowo, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ktoś po prostu zapyta klienta, dlaczego zakupił taki przedmiot lub usługę oraz być może zostanie zachęcony do inwestycji.